PR OG PRESSEKONTAKT

 

PR - Public Relations handler i høj grad om netop det sidste ord: Relationer. I den danske forståelse handler det primært om relationer til medierne. 

 


Der er ikke meget raketvidenskab over det. Det handler helt enkelt om at opbygge et netværk og om at vedligeholde og pleje relationerne til de medier og journalister, man kan have gavn af.

Reglerne er lige så enkle som i alle andre menneskelige sammenhænge: Skal relationen være god, skal begge parter have gavn af den. Så derfor handler PR i høj grad om at kunne fortælle sine historier godt og om at have forståelse og respekt for mediernes måde at arbejde og udvælge historier på.


DU FÅR DET IKKE FORÆRENDE
Medierne er ombejlede og bliver hver dag bombarderet med store mængder af henvendelser og pressemateriale. Skal din historie have en chance, skal den være god set med journalistens øjne – og den skal serveres på rette tid og til rette medie. At vinkle og time en historie, så den er interessant for det medie, du har valgt at henvende dig til, kræver omtanke og benarbejde.


MEN NÅR DET VIRKER
Er PR et magtfuldt redskab. Det giver en langt større troværdighed, når budskabet bliver fortalt i en artikel af en journalist frem for i en annonce af virksomheden selv. Derfor er det altid værd at overveje, om en PR-indsats kan supplere, og måske i visse tilfælde erstatte, annoncering.



Om AptumBag Aptum InkPR og pressekontaktWeb og hjemmesideArtikler og teksterKommunikationsrådgivningKrisehåndteringReferencerBlogKontaktDigital Dreams ApS | imagine.cms