KRISE - DET ER IKKE NOGET, VI BRUGER!

 

Virksomheder, der ikke har oplevet at være centrum for mediernes intense og kritiske bevågenhed i en ubehagelig situation, har – med rette – svært ved at begribe, hvor voldsomt det er, og hvor meget, det kan skade forretningen.

 


Kriser kan opstå pludseligt af udefra kommende begivenheder, eller de kan være selvforskyldte. En retssag, et dårligt regnskab, en fyringsrunde, en produkthjemkaldelse eller en medarbejder, som føler sig skidt behandlet. Mulighederne er mange, og som regel er det umuligt at vide, om problemerne vil skabe opmærksomhed i medierne eller ej. Selv om man er lille og ukendt, kan man risikere en tur i mediernes vridemaskine. For mange mindre virksomheder kan det betyde ubodelig skade på forretningen.

At konsekvenserne kan være store og ubehagelige tydeliggøres af, at virksomheder, der har oplevet en krise, bruger store ressourcer på at forebygge dem – også selv om risikoen for, at det sker igen for dem, faktisk er temmelig lille.

Aptum Ink. har redet kriser af for en del forskellige virksomheder. Fra produkthjemkaldelser og fyringsrunder til frasalg og retssager.

Er der styr på kommunikationen – både internt og eksternt – giver det arbejdsro til at håndtere selve krisen og løse problemet. Og jo bedre forberedt man er, desto større er chancen for at bevare kontrollen.

Man har jo også en forsikring, selv om man håber på aldrig at få brug for den - ikke sandt?



 


Om AptumBag Aptum InkPR og pressekontaktWeb og hjemmesideArtikler og teksterKommunikationsrådgivningKrisehåndteringReferencerBlogKontaktDigital Dreams ApS | imagine.cms